Vyhledat
  • TR

Zickler: Se ztrátami budeme muset do budoucna počítat

Bílá hůlka na kolejích není překážkou aneb od košíku v samoobsluze k řízení vlaku za 5 měsíců. Téma, zda za to může Havlíček nebo ne, je zbytečné. Pár ověřených faktů: Vyškoleni do pěti měsíců. Nedostatek strojvedoucích vede i k tomu, že se výrazně zkracuje doba školení u této profese a také se snižují zdravotní požadavky na adepty. „Dnes se trhají rekordy, kdo dřív vyrobí strojvedoucího.

Z nižších zdravotních požadavků jde o úlevy požadavků na zrak nebo onemocnění cukrovkou. “Největší změnou je snížení nároků na ostrost zraku budoucích strojvůdců. Ta umožňuje u strojvedoucích zhoršenou ostrost zraku a korekci až pěti dioptrií v případě dalekozrakosti a až osmi dioptrií u krátkozrakosti. Můj pohled: nedivme se dalším a dalším událostem v naší společnosti. Nároky na předpoklady k výkonu v různých odbornostech se snižují a dopady negativního charakteru musí na náš život zákonitě dolehnout. Příklady znáte sami.

Jen tak pro připomenutí: strážník MP musel mít vzdělání středoškolské, už nemusí, praxe na kamion dnes a dříve, o autobusu nemluvím. Odpovědní totiž hledají cestu nejmenší obtížnosti. Tak si přiznejme, že se ztrátami budeme muset do budoucna počítat. Až příště půjdete do vlaku a potkáte strojvedoucího, který neprošel zdravotní lékařskou prohlídkou na řidičák, ale Vás poveze do práce, tak se nebojte. Vždy to bude 50 na 50. Horší jestli bude cukrovkář a bude unavený a nebude dodržovat životosprávu. Hezkou dovolenou. Za chvilku mi bude 65, tak mi asi seberou řidičák pro neschopnost řídit. To jsou paradoxy.


  • Josef Zickler

0 zobrazení
2019, Tomáš Riedl, Grafendi.cz